Dreptul la retragere în 14 zile pentru comerț la distanță

Cumparatorul are dreptul sa se retraga din Contract, respectiv sa returneze un Bun sau sa renunțe la un Serviciu, în termen de 14 zile calendaristice, fara invocarea niciunui motiv si fara a suporta alte costuri decât cele de livrare. Astfel, potrivit OUG nr 34/2014, perioada de returnare a unui Bun sau renunțare la un Serviciu expiră în termen de 14 zile de la:

  • ziua în care Cumparatorul intră în posesia fizică a ultimului Bun – în cazul în care Cumparatorul comandă printr-o singură comandă produse multiple care vor fi livrate separat
  • ziua în care Cumparatorul intră în posesia fizică a ultimului Bun sau a ultimei piese – în cazul livrării unui produs care constă din mai multe loturi sau piese

În funcție de natura produselor pe care dorești să le returnezi, trebuie să ții cont de următoarele:

  • Produsele pe care le returnezi trebuie să fie în aceeași stare în care le-ai primit;
  • Ambalajul sa nu fie deteriorat (rupt)
  • Asigură-te că produsul nu este protejat de parole create de tine și că ai șters eventualele conturi pe care le-ai definit. Pentru a fi adus la versiunea inițială de software, produsul trebuie să nu conțină date cu caracter personal;
  • Returul se va face cu etichetele inițiale intacte, certificatul de garanție în original și toate documentele cu care produsul a fost livrat;
  • Produsul returnat trebuie să fie însoțit de accesoriile și cadourile cu care a fost livrat;
  • Dacă ai cumpărat mai multe produse de același fel și vrei să le returnezi pe toate, asigură-te că doar unul a fost desigilat. Returul celorlalte produse va fi acceptat doar dacă acestea sunt sigilate;
  • Nu se acceptă produse asupra cărora au fost efectuate intervenții neautorizate, cele care prezintă urme de uzură sau folosire excesivă, zgârieturi, ciobituri, lovituri, șocuri mecanice și electrice și produsele cărora le lipsesc accesorii;
  • Nu se acceptă produse ale căror sisteme de operare sau alte programe existente la livrare au fost dezinstalate. De asemenea, nu se acceptă produse ale căror licențe OEM au fost activate;
  • Preluarea produselor va fi refuzată dacă în coletul de retur se află produse diferite față de cele pe care le-ai menționat în formularul de retur;

Cheltuielile de returnare sunt suportate de consumator.